צילום אווירי כחלק ממערך שיווקי

פורסם בתאריך 13 באוגוסט 2012 מאת איל מלניק

צילומי אוויר- ריף הדולפינים אילת

צילום אווירי כשמו כן הוא, צילום המתבצע מכלי תעופה מסוים באמצעות מצלמה המותקנת עליו. ישנם שני סוגים עיקריים של צילום אווירי : צילום אנכי וצילום אלכסוני (נקרא לעיתים גם צילום משופע). צילום אווירי משמש בדרך כלל לצרכי מודיעין בקרה ותיעוד, אך גם לצרכים שיווקים תדמיתיים.

בעוד הצילום האנכי הוא מדויק יותר ומשמש בדרך כלל למדידה ותכנון שטחי עבודה או לצרכים צבאיים בהם נדרש דיוק רב, הצילום האלכסוני הוא גמיש יותר ומאפשר לצלם מזוויות שונות המזכירות את זווית הראייה של העין האנושית  ולכן, התוצאה המתקבלת היא טבעית יותר. לפיכך, הוא מתאים יותר לצרכים שיווקים אומנותיים. למען ההגינות, יש לציין כי בצילום משופע אמנם קיימת תופעה של שטחים מתים המוסתרים על ידי אלמנטים אחרים בשטח, אך טייס מנוסה וצוות צילום מיומן יכולים להתגבר על חסרונות אלו.

צילום אווירי שיווקי יכול לשמש לדוגמה יזמי נדל"ן המעוניינים להציג פרויקטים בשלב התכנון, או חברות נדל"ן גדולות הרוצות להציג פרויקטים שהושלמו על מנת לשווק אותם לציבור הרחב או למתווכים. צילום אווירי מתאים גם למועצות מקומיות הרוצות ליצור קמפיינים תדמיתיים עבור היישובים והערים הנמצאים בשטח אחריותן. הדיוק והפירוט אותם ניתן להשיג באמצעות צילומי אוויר גוברים על כל סוג צילום אחר, אפילו צילום לוויני שהוא מן הסתם גם יקר יותר להפקה.

היתרון השיווקי שבצילום מגובה רב

אחד היתרונות הגדולים ביותר של צילום אווירי הוא הגובה הרב ממנו מתבצע הצילום. כך ניתן להמחיש בתמונה בודדת אלמנטים רבים כגון הטיפוגרפיה של האזור, כמות הצמחייה ואופייה, צפיפות המבנים וכו'. כאשר מדובר באתרי נופש או בנייה של שכונות חדשות, אפשר להראות ביתר קלות מתקנים כגון בריכות, חדרי כושר ואפילו מרכזי קניות מקומיים.

יתר על כך, בעזרתן של טכנולוגיות הדמיה מתקדמות , לא חייבים למעשה לחכות עד להשלמת הבנייה וניתן לשלב מודל תלת ממדי בתוך צילומי אוויר של השטח הקיים. יש גם אפשרות לצלם רק חלקים בנויים באופן שייווצר הרושם כאילו הבנייה כבר הושלמה. (למשל, כאשר מדובר בגורדי שחקים ובניינים גבוהים אחרים).

כאשר משלבים את היתרונות השונים של צילום בגובה ויוצרים מצגת תמונות ברזולוציה גבוהה או אפילו סרטון תדמית בליווי אפקטים בסיסים הניתן להוסיף בכל תוכנת עריכת וידאו, התוצאה המתקבלת מרשימה במיוחד ונותנת לקמפיין השיווקי כולו תדמית מקצועית וחדשנית.

לסיכום
צילום אווירי הנעשה בצורה נכונה ותוך כדי שימוש באמצעים הטכנולוגים המתקדמים ביותר, יכול לשמש למגוון רב של צרכים שיווקים ותדמיתיים. היכולת לצלם מגובה רב מאפשרת לחשוף את הצופה לפרטים אותם קשה להראות בדרכים אחרות ויש להם ערך רב.