סיורים וירטואליים- לשבת בבית ולטייל

פורסם בתאריך 3 באפריל 2012 מאת איל מלניק

סיור וירטואלי או סיור 360 מעלות, הוא אמצעי ייחודי המאפשר להציג חללים, בצורה ברורה ואמינה. כיום כל אדם שמעוניין לבקר במלון או בצימר מתרשם מראש מסיור וירטואלי, המאפשר לו לשוטט בין החדרים והמתקנים השונים ולצפות בהם באופן מקיף. סיורים וירטואליים הם מזמן לא מנת חלקם הבלעדית של תחום התיירות, והשימוש בהם נעשה גם באתרים תיירותיים והיסטוריים. כך לדוגמא, מערות הכותל ומוזיאון יד ושם הם רק מקצת מהאתרים בהם נעשה שימוש יעיל בסיורים וירטואליים. חשוב לדעת כי מחקרים רבים הצביעו על כך כי סיורים וירטואלים הצליחו להעלות את התעניינות הגולשים באתר וכפועל יוצא מכך האריכו גם את זמן שהייתם באתר; נתונים אלה, ללא ספק, מעניקים לסיורים הוירטואליים מקום של כבוד במערך השיווק ומביאים לבחירתם ככלי מועדף לקידום האתר ולקידום המכירות.

 

מהו הסיור הוירטואלי?

 

סיור וירטואלי הוא למעשה צילום של תמונות בטכניקה ייחודית המאפשרת לגולשים לסייר באזור המצולם ב – 360 מעלות. הסיורים יוצרים סימולציה של האיזור ומאפשרים לגולשים לסייר בעזרת העכבר או המקלדת בכל מקום שהם רוצים בחלל. סיורים וירטואלים ניתנים לשילוב באתרי האינטרנט או כקבצים נפרדים לצורך ביצוע מצגות מרשימות והם הפכו לנפוצים עד מאד באתרי דירות ונדל"ן, באתרי תיירות, באתרי מסעדות, באולמות תצוגה, באתרים למוסדות חינוך, בפסטיבלים ואירועים, ועוד.

 

בעולם וירטואלי יש מקום רב לסיור וירטואלי

 

כידוע, פרסום באינטרנט תפס תאוצה בשנים האחרונות והוא מהווה חלק עיקרי ומרכזי מאסטרטגית הפרסום והשיווק במדיה. עם זאת, היכולת לחשוף את האתר למספר רב של גולשים ולגרום להם להשאר ולבצע פעולות באתר, מותנית במידה רבה בכמות ההשקעה באתר ובקידומו. באמצעות הסיור הוירטואלי אתרים רבים יכולים לאפשר לגולשים חוויה אינטראקטיבית ומציאותית ברמה הגבוהה ביותר ולהאריך את זמן שהותם באתר. סיורים וירטואליים מוצעים כיום במגוון רחב של פורמטים, כאשר לבחירת הלקוח עומדת האפשרות להוסיף תמונות, סרטונים, סאונד ואובייקטים נוספים. ניתן כבר לומר בוודאות כי עסקים רבים שהוסיפו סיור וירטואלי לאתרם, זוכים ליתרון משמעותי וניכר על מתחריהם.

 

לשבת בבית ולהרגיש כאילו אתה מטייל

 

לצורך הפקת סיור וירטואלי איכותי ומוקפד נדרשת מקצועיות והתמחות בתחומי הצילום, ההפקה, העריכה ובניית הממשקים. ראשית יש לאפיין את צרכי העסק ודרישותיו ובהתאם לכך להפיק את תוכנו ועיצובו של הסיור הוירטואלי. בעת הפקת הסיור חשוב להתאים את השפה הוויזואלית שלו לאתר האינטרנט של הלקוח וזאת בכדי לשמור על קו עיצובי אחיד ואינטגרלי. שנית, יש להקפיד על בחירת צלמים מקצועיים לצילום הסיור הוירטואלי ולהשתמש בציוד הצילום המתקדם והמקצועי ביותר.
תכנון מיטבי של ממשקי הסיורים הוירטואלים, השימוש בטכנולוגיות מתקדמות ועדכניות והשימוש בעיצוב מדויק בהתאמה מלאה לקוי המיתוג של הלקוח, יבטיחו לגולש להנות מחוויה אינטאקטיבית ומרהיבה מהשורה הראשונה.